Litt om oss

Nordby barnehage er fortsatt i vekst, og vi skal øke med fire nye avdelinger fremover. Når dette vil skje, er fortsatt ikke bestemt.

På uteområdet finner du flotte skulpturer av kunstneren Gisle Harr. Skulpturene er inspirert av kjente barnesanger.

Visste du at vi låner ut skøyter til barn og unge i nærområdet? Om du ønsker å låne dette tar du kontakt med barnehagen. Utstyret må hentes og leveres i barnehagens åpningstid.

Vi legger til rette for at måltidene har mestring og måltidsglede som grunnpilarer. I praksis vil dette blant annet si at vi er opptatt av at barna øver på selvstendighet i samarbeid med nære voksne. Vi bruker alternativ supplerende kommunikasjon (ASK) i barnehagehverdagen – også i måltids og kjøkkensituasjoner. Vi er opptatt av at barna skal få smake på ulike matretter, både norsk husmanskost og internasjonal mat.

Hvis man ønsker, kan man spise medbrakt frokost i barnehagen. Dette skjer på fellesrommet fra 7:15 – 8:45. Barnehagen serverer lunsj kl. 11:00, og vi spiser matpakke (medbrakt – barnehagen serverer frukt) ca. kl. 14:00.

Hver måned skriver avdelingene refleksjonsbrev der dere kan se hva vi jobber med, og hvilke refleksjoner vi har gjort den siste perioden.

Brevene legges ut på nettsiden under hver avdeling:

Avdeling Lynet

Avdeling Lynet, telefon: 64 96 27 12 / 959 51 901

Barnehageåret 2023/2024

Avdelingen har 24 barn i alder 3-5 år.

De som jobber på Lynet er:

Bahati Bora-Uzima, teamleder

Marte Herum Kristensen, fagarbeider

Mona Økland Wennevold, assistent

Sandra Riis Pedersen, fagarbeider

Assistent: Svein, har oppstart 4. mars

Parisa Zamani, lærling, barne- og ungdomsarbeiderfaget

Trykk for å lese refleksjonsbrev fra Lynet

Avdeling Regnbuen

Telefonnummer til Regnbuen er : 64 96 27 13 / 940 21 405

Barnehageåret 2023/2024

Avdelingen har 24 barn i alderen 3-5 år.

De som jobber på Regnbuen er:

Silje+Olastuen-Heier_70x70.jpg
 Silje Olastuen-Heier, teamleder

Marita Roxrud, pedagogisk leder

Camilla Skjerve Erikstad, pedagogisk leder

Nesli_70x70.jpg

Neslihan Øzen, assistent

Janne Midtbø, assistent

Caroline Delihaug Solbakken, helsefagarbeider

Avdeling Snøfallet

Avdeling Snøfallet, telefon: 64 96 27 14 / 959 51 902

Snøfallet 2023/2024

Avdelingen skal ha 14 barn i alderen 2-3 år.

De som jobber på Snøfallet er:

Amina Cecilie Khayre, teamleder

Ida Johanne Kure Strand, pedagogisk leder

Sissel Østli Kirstihagen, assistent

Suzana Syla, fagarbeider

Siri Rengphimai, fagarbeider

Trykk for å lese refleksjonsbrev fra Snøfallet

Avdeling Nordlyset

Avdeling Nordlyset, telefon: 64 96 27 15 / 454 36 991

Nordlyset 2023/2024

Avdelingen har 14 barn i alderen 1-2 år.

De som jobber på Nordlyset er:

Jimmie Poots, teamleder

Elise M S Avnskog, pedagogisk leder

Berglijot-Ruth Børtveit, pedagogisk medarbeider

Sandra

Sandra Løvseth Bernstsen, assistent

Trykk for å lese refleksjonsbrev fra Nordlyset

Administrasjonen

Styrer: Lene Øye Svendby, tlf. 64 96 27 11, e-post: lene.svendby@as.kommune.no

Sekretær: Annicken Hoel, e-post: annicken.hoel@as.kommune.no

Kokk: Inge Endre Dybdahl Jensen

Spesialpedagog: Ingrid Nordby

Mer om barnehagen

Årsplan

Årsplanen er vårt dokument som viser hvordan vi jobber i barnehagen. Det er også et arbeidsredskap for personalet som viser våre valg og tanker. Årsplanen gir informasjon om barnehagenes pedagogiske arbeid til foreldre, samarbeidspartnere og barnehagemyndighetene.

Årsplan for Nordby barnehage

Vi har også årskalender som viser planlagte aktiviteter gjennom året: Årskalender Nordby barnehage

Foreldresamarbeid

Samarbeid med foreldre er viktig både i de daglige møtene og i det pedagogiske arbeidet. Du kan lese mer om hvordan vi jobber med foreldresamarbeid- og medvirkning her

Vi bruker Transponder for å kommunisere med foresatte som har barn i barnehagen vår.

Ressursbarnehage

Sammen med Frydenhaug barnehage er vi en av to ressursbarnehager i Ås kommune. Det vil si at barnehagen er særlig tilrettelagt for barn med ekstra behov.

Vi har derfor egen spesialpedagog, helsefagarbeidere og mer kompetanseheving innenfor dette feltet enn de andre barnehagene. Barnehagens uteareal er også tilrettelagt for barn som benytter hjelpemidler.

Felles pedagogisk plattform

Sammen med de andre kommunale barnehagene i Ås har vi valgt å arbeide inspirert av grunntankene fra Reggio Emilia filosofien. Det vil blant annet si at det fysiske miljøet i barnehagen er tilrettelagt slik at alle barna kan møte et inspirerende miljø som gir dem nye utfordringer, og at vi har en felles pedagogisk plattform som ligger til grunn for arbeidet vårt.

Jobbe hos oss?

Barnehagen tar imot lærlinger i barne- og ungdomsarbeiderfaget, barnehagestudenter, elever fra videregående og andre praksiskandidater.

Kontakt oss eller se ledige stillinger her